Skocz do zawartości

Zaloguj przez Facebook Rejestracja

Najnowsze tematy

Wyświetl nową zawartość »


40 odpowiedzi w tym temacie

#1 ~Gość~

~Gość~
  • Goście

Napisano 28 listopad 2008 - 08:59:00

Podróż pociągiem skraca czas przejazdu koleją

#2 ~SP46~

~SP46~
  • Goście

Napisano 28 listopad 2008 - 13:05:16

proszę władze wojewódzkie o przywrócenie ruchu kolejowego na trasie ŚWIDWIN- POŁCZYN ZDRÓJ
od stacji Smardzko.To jest już tylko 15km.

#3 ~corry~

~corry~
  • Goście

Napisano 29 listopad 2008 - 10:28:50

To niesamowite, jak kilka- kilkanaście lat temu likwidowano normalnie działające linie kolejowe, a teraz pompuje się ciężkie miliony złotych w ich odtworzenie. Co za marnotrawstwo pieniędzy. Zamiast utrzymywać linie w dobrym stanie pozwolono na ich dewastację.

#4 ~Ringo~

~Ringo~
  • Goście

Napisano 12 grudzień 2008 - 22:29:16

Jestem sympatykiem kolei, cieszę się z tego, że linia z Kalisza do Wałcza będzie zmodernizowana. Tylko żeby nie skończyło się na planach?
W roku 2000 odjechał ostatni pociąg z Piły/Wałcza do Stargadu Szcz. Po tym czasie uległ dewastacji dworzec kolejowy, który po paru latach ktoś podpalił i w końcu zrówano go z ziemią, a wcześniej skradziono co było można. A gdy kiedyś otwierano ten dworzec, to nawet jakiś wysoki urzędnik był z Koszalina. Obok był magazyn towarowy, wartownia SOK- nie ma śladu. I jeszcze jedno gdy rozebrano te budynki(2-3lata temu) to pozostawiono zabytkową toaletę-nie do rozbiórki, a 1-2m-ce temu jadę sobie a tu śladu nie ma po zabytku, cegły poniemieckie na paletach przygotowane do transportu.
Jak jeździły pociągi to jeszcze jakoś było, przystanki na stacjach stały a gdy zawieszono kursowanie to poniszczono wszystko, nikt nie pilnował torowiska, koło Strączna brakuje podobno ok 1,5km szyn. 2 duże mosty kolejowe są w kiepskim stanie, jak zapytałem maszynisty z Piły który jeździł tą trasą to powiedział że te mosty zbudowano gdy otwierano tę trasę czyli pod koniec XIXwieku.
A odcinek z Kalisza do Tuczna jest bardzo atrakcyjny turystycznie, ładne widoki zwłaszcza z pierwszego mostu.
Kiedyś w Kaliszu krzyżowały się 4 linie, pociągi jeździły do Piły/Bydgoszczy, Stargardu, Choszczna i Połczyna Zdroju/Złocieńca.
Linia Choszczno-Złocieniec nie funkcjonuje od 1996r i już chyba nie ma szans. Szyn w wielu miejscach brak.

#5 ~biedronka~

~biedronka~
  • Goście

Napisano 15 grudzień 2008 - 09:24:06

wierzę że tak samo będzie z tą naszą koleją jak też z budową marketu !!!!najpierw wszyscy gadają a nic nie robią, najważniejsze że jest o czym pisać

#6 ~gość~

~gość~
  • Goście

Napisano 15 grudzień 2008 - 15:24:23

sklepów jest dużo.kolej najważniejsza,za parę lat nie będzie nas na mapach.

#7 ~KALISZANIN~

~KALISZANIN~
  • Goście

Napisano 18 grudzień 2008 - 08:40:01

wierzę że tak samo będzie z tą naszą koleją jak też z budową marketu !!!!najpierw wszyscy gadają a nic nie robią, najważniejsze że jest o czym pisać

Marketu nie mamy przez naszych radnych i sklepikarzy. A pieniadze na linię do Wałcza przekazane już zostały przez MARSZAŁKA WOJEWÓDZTWA, oraz POLSKIE LINIE KOLEJOWE, razem około 40 mln zł. Teraz trwa ją prace nad projektem modernizacji. Przetarg na roboty budowlane - luty, marzec. Rozpoczęcie prac - sierpien 2009, najpierw bedzie robiony odcinek Kalisz - Wałcz , gdy go skończą -Stargard (włascicwie Ulikowo) Kalisz.
Zwlekano z ta inwestycją ponieważ teraz jak by ją zrobiono to po prostu nie było by czym jezdzic na tej linii, niedługo zakończy się przetarg zakupu kilkunastu nowych szynobusów ogłoszony przez zarząd naszego województwa. Wtedy reaktywowana zostanie także linia Pyrzyce - Stargard, być może Złocieniec Kalisz a także ruszy Szczecin - Goleniów lotnisko - Koszalin - Goleniów lotnisko - Szczecin. Macie jakies pytania to piszcie. Podziele się tym co wiem.

#8 ~Gość~

~Gość~
  • Goście

Napisano 18 grudzień 2008 - 11:30:56

skoro jesteś w posiadaniu informacji,mam zapytanie:
czy w ogóle jest przewidziane w najbliższym czasie ponowne uruchomienie
linii kolejowej Świdwin-Połczyn Zdrój.



#9 ~KALISZANIN~

~KALISZANIN~
  • Goście

Napisano 18 grudzień 2008 - 13:31:42

Z tego co wiem Nasze województwo rozważa się możliwość wznowienia kursowania pociągów pasażerskich na trasach(oprócz wyżej prze ze mnie wspomnianych) Świdwin – Połczyn Zdrój, Kalisz Pomorski – Złocieniec oraz Stargard Szczeciński – Pyrzyce – Myślibórz – Kostrzyn, a także uruchomienie nowego połączenia sezonowego Koszalin – Kołobrzeg – Świnoujście z wykorzystaniem obecnie nieczynnego odcinka Płoty – Wysoka Kamieńska.
Dla tego w Regionalnym Programie Operacyjnym Województwa Zachodniopomorskiego do roku 2012 zapisano kwotę 40 mln euro na zakup nowego taboru kolejowego do obsługi połączeń tych linii. Zachpom. chce aby liczba pociągów na trasach wynosiła od 6 do 12 par pociągów na dobę.
Mówiąc prosto - nasze województwo bierze przykłąd z zachodu a zwłaszcza Niemiec i Szwajcarii - ma u nas dominowac transport kolejowy - drogi maja być uzupełnieniem. Zobaczycie to się uda.

#10 ~Gość~

~Gość~
  • Goście

Napisano 18 grudzień 2008 - 16:57:36

znowu w perspektywie iluś tam lat.Połczyn-Zdrój jest pozbawiony zupełnie połączeń kolejowych z resztą kraju.wszyscy na tym tracimy, ewentualni kuracjusze i wczasowicze,budżety gmin Połczyna i Świdwina,kolej.
co prawda to jest oddzielny temat,ale należy zintensyfikować kampanię reklamową województwa ze szczególnym uwzględnieniem miast Połczyn,Szczecinek,Drawsko,Czaplinek.Jestem pewny,że skuteczna reklama zachęci mieszkańców do wczasów krajowych,a nie zagranicznych.
dziękuję za odpowiedż.pozdrawiam

#11 ~KALISZANIN~

~KALISZANIN~
  • Goście

Napisano 19 grudzień 2008 - 08:06:10

Kolego d0 2012 już niedługo, nie ma co narzekać, żebyś wiedział co się dzieje w innych województwach na kolei, u nas jestw miarę dobrze a będzie duuużo lepiej. Niech tylko zmodernizują te liniee i zakupią tabor, w ciągu 3 lat bedziemy mieli najnowoczesniejszą flotę szynobusó w w kraju.I transport kolejowy bedzie naprawdę lepszy od kołowego, podam przykład - po modernizacji linii Pociąg z Wałcza do Szczecina bedzie o 1 godzinę i 20 minut szybciej w Szczecinie niż autobus.Jak myślisz co wybiorą podrózni?

#12 ~Gość~

~Gość~
  • Goście

Napisano 19 grudzień 2008 - 15:39:26

wyrażam sceptycyzm uzasadnoiny na podstawie dotychczasowych nie zrealizowanych obietnic.wiadomym jest,że każde miasto z wcześniej wymienionych
będzie walczyć o jak najszybsze odnowienie połączeń kolejowych.Świnoujście,Wysoka Kam. mają połączenia kolejowe z całą Polską,do Koszalina przez Dąbie też można dojechać.Połczyn jest odcięty od świata.Połączenia autobusowe po okresie letnim są ograniczone, a sanatoria czynne są przez cały rok!.
Informatorzy na stacjach kolejowych powinni polecać przesiadkę na autobus do Połczyna w Białogardzie lub w Swidwinie a nie przez Szczecinek gdzie stacje PKP i PKS są na drugich końcach miasta.Dla podróżnego po kilkunastogodzinnej podróży jest to ważne.
Przedstawiając powyższe wnioskuję o jak najszybsze uruchomienie połączenia na trasie Swidwin-Połczyn Zdrój.O dodatkowych korzyściach płynących ze zwiększonego kuracjuszów,wczasowiczów przez cały rok do Połczyna nie muszę pisać.



#13 ~KALISZANIN~

~KALISZANIN~
  • Goście

Napisano 19 grudzień 2008 - 21:14:06

Wszystko ok ale najwzaniejsze żeby samorząd lokalny się zainteresował. Podam Przykład - była możliwosc przedłużenia połączenia Szczecin - Kalisz do Mirosławca. ale lokalne władze mirosławca niewykazały żadnej inicjatywy, zero zainteresowania...Nie to nie. Dla tego ważne jest aby Połczyn pisał, wnioskował, nagłasniał itp itd. Wtedy szanse rosną bardzo. Pozdrawiam.

#14 ~gość~

~gość~
  • Goście

Napisano 19 grudzień 2008 - 22:45:04

czyli w skrócie można ująć następująco:
u góry jest sprzyjający klimat dla inicjatyw oddolnych,tylko należy przekonać ,że właśnie opisywana przeze mnie sprawa
odnowienia linii kolejowej powinna mieć pierwszeństwo /co widać gołym okiem/,ale działania,monity, wnioski wyjść muszą od lokalnych
samorzadów.Forum jest publiczne i mam przekonanie,że osoby decyzyjne po każdej stronie temat czytają.
Dodam,że biorę udział we wszystkich dyskusjach dotyczacych kolei na forum Gk.
Odpowiedz na postawione wcześniej pytanie jest jedna : zawsze pasażerowie wybiorą podróż pociagiem z Kalisza do Szczecina,oprócz szybszego pokonania trasy należy pamietać,że pociąg nie stoi w korkach i ostatnie zimy,a nawet ostrzejsze jakie były pod koniec ostatniego wieku nie stanowią dla PKP trudności,a wiemy co się dzieje na drogach,byle gołoledż,parę centymetrów śniegu i ruch sparaliżowany.Namawiam do jazdy pociągami na każdej trasie.



#15 ~KALISZANIN~

~KALISZANIN~
  • Goście

Napisano 20 grudzień 2008 - 21:37:27

Jutro napiszę jeszcze coś ciekawego na temat kolei w naszym regionie. Jak macie jakies pytania to pytajcie, mam trochę materiałów...Ale to jutro - dzis nie mam czasu.

#16 ~KALISZANIN~

~KALISZANIN~
  • Goście

Napisano 09 styczeń 2009 - 14:49:43

Kto będzie woził do Mielna? PKP PR, Arriva PCC, Pol-Miedź Trans?

Będzie przetarg na pociągi do Mielna. Wiadomo, że szynobus pojedzie, niewykluczone, że już nawet w majowe weekendy i ze wspólnymi z MZK biletami. Dalej - już same niewiadome.

To, kto, jakim szynobusem i jak często będzie woził koszalinian pociągiem do Mielna okaże się dopiero po rozstrzygnięciu przetargu. Władze miasta, zachęcone powodzeniem, jakim cieszyło się reaktywowanie w lipcu, po 16-letniej przerwie, połączenie chcą, żeby wszystko było gotowe już końcem marca.

Choć reaktywowany po latach szybki dojazd z miasta do najbliższego morskiego kurortu - koleją przez Mścice cieszył się bardzo dużym powodzeniem - to zamknął się większym od zakładanego deficytem. Władze miasta cały czas czekają na zamówioną u ówczesnego operatora PKP Przewozy Regionalne dokładną kalkulację kosztów. Jednocześnie nie zamierzają powtórzyć zeszłorocznych błędów. ich skutkiem było uruchomienie połączenia z półtoramiesięcznym poślizgiem, były też kłopoty z nabywaniem biletów, a także brak uzgodnień z PKP PR co do kalkulacji kosztów.

- Dlatego zamierzamy rozpisać przetarg na operatora przewozów - wyjaśnia Andrzej Jakubowski, wiceprezydent Koszalina, który prowadzi sprawę letnich pociągów do Mielna. - Chcemy go ogłosić tak, by rozstrzygnąć wszystko ostatecznie do końca marca. Aktualnie opracowujemy szczegóły specyfikacji tego przetargu. Zapytamy również MZK o możliwość uzgodnienia rozkładów jazdy i ewentualnego wspólnego biletu na przejazd do Mielna. Od tego wszystkiego zależy też rozkład jazdy na tę linię (który można wprowadzić bez przeszkód bezpłatną poprawką w kwietniu - red.).

Obecnie, poza PKP PR, który prowadzi pociągi osobowe w woj, zachodniopomorskim, w północnej Polsce działają jeszcze co najmniej dwaj prywatni operatorzy kolejowi - to PCC Arriva jeżdżąca w kujawsko-pomorskim oraz Pol-Miedź Trans, który planuje uruchomić pociągi pasażerskie na swej linii Bytów - Lipusz w pomorskiem.

#17 ~GRZEŚ~

~GRZEŚ~
  • Goście

Napisano 01 luty 2009 - 15:14:15

NIE DŁUGO PRZEZ KALISZ NIE POJEDZIE JUŻ ZADEN POCIĄG WŁADZE PKP ZAPOMNIAŁY O KALISZU I NIE PLANUJĄ TU ŻADNYCH LEPSZYCH NOWYCH POŁĄCZEŃ A TE STARE CO SĄ TO CO ROKU OBCINAJĄ !!!:-( POZDROWIENIA DLA PKP

#18 ~bywalec~

~bywalec~
  • Goście

Napisano 01 luty 2009 - 21:03:44

chcieliście mieć hipermarket i międzynarodowe pociągi.



#19 ~Pt47~

~Pt47~
  • Goście

Napisano 17 luty 2009 - 14:48:05

[quote name='KALISZANIN' date='18.12.2008, 13:31' post='72270']
Z tego co wiem Nasze województwo rozważa się możliwość wznowienia kursowania pociągów pasażerskich na trasach(oprócz wyżej prze ze mnie wspomnianych) Świdwin – Połczyn Zdrój, Kalisz Pomorski – Złocieniec oraz Stargard Szczeciński – Pyrzyce – Myślibórz – Kostrzyn, a także uruchomienie nowego połączenia sezonowego Koszalin – Kołobrzeg – Świnoujście z wykorzystaniem obecnie nieczynnego odcinka Płoty – Wysoka Kamieńska.

To prawda województwo rozważa ale los linii Stargard Szczeciński – Pyrzyce – Myślibórz – Kostrzyn jest nieciekawy w miejcu przecięcia z budowaną drogą S-3 i w Myśliborzu gdzie władze lokalne nie są zainteresowane połaczeniam odciętego miasta z resztą województwa i zamiast kolei śladem torów chcą poprowadzić obwodnice miasta. Mieszkańcom chyba to nie przeszkadza, że dawny węzeł kolejowy bedzie niedługo odcięty od świata? Może jakiś nacis ze strony województwa by pomógł?

#20 ~KALISZANIN~

~KALISZANIN~
  • Goście

Napisano 20 luty 2009 - 08:03:33

Na nieczynną trasę kolejową Gorzów-Myślibórz powrócą pociągi. Na razie tylko towarowe i tylko na dwa lata. A co będzie potem? Tory zostaną rozebrane
Budowa drugiej nitki obwodnicy rozpocząć ma się w 2010 r., a zakończyć jeszcze przed Euro 2012. - Myślę, że jeszcze jest czas, by zmienić projekt - twierdzi senator Woźniak i zapowiada interwencję u ministra infrastruktu
Uruchomiona w 1912 r., 48-kilometrowa linia z Gorzowa do Myśliborza od 10 lat popada w ruinę. Połączenia pasażerskie zawieszono już w sierpniu 1991 r., a pociągi towarowe po raz ostatni pojechały do Myśliborza w kwietniu 1999 r.

Dwa lata później dla ruchu towarowego zamknięto także odcinek z Gorzowa do Baczyny. W 2006 r. linię wykreślono z ewidencji PKP. Dzisiaj 38-kilometrowy odcinek z Gorzowa do stacji Świątek chce reaktywować Berger Bau GmbH. Firma buduje 27-kilometrowy odcinek drogi ekspresowej S-3 z Gorzowa do Myśliborza, a nieczynne torowisko biegnie w pobliżu planowej trasy. Berger Bau chce je wykorzystać do transportu materiałów budowlanych.

Zakład Linii Kolejowych w Gorzowie na początku roku negocjował z Berger Bau. Firma chciała współfinansować modernizację linii kolejowej. Po wstępnych rozmowach stację przeładunkową kruszywa zlokalizowano jednak przy dworcu PKP w Gorzowie. Od tego czasu ciężarówki rozjeżdżają ulice.

Teraz Berger Bau zmienił zdanie i powrócił do rozmów. - Chce uzupełnić brakujące fragmenty torów i uruchomić połączenia towarowe. To zrozumiałe, koleją jest taniej - mówi Andrzej Chojecki, dyrektor Zakładu Linii Kolejowych w Gorzowie.

Pociągi dojeżdżać będą jedynie do stacji Świątek pod Myśliborzem, gdzie jest skład budowlany. Naprawa linii ma kosztować 1,3 mln zł, a prace mają zakończyć się w grudniu br. Wtedy na trasę wyjedzie pierwszy transport. - Ze względów technicznych na trasie będzie mógł znajdować się tylko jeden pociąg - mówi Chojecki.

Berger Bau będzie użytkować linię przez dwa lata. A co potem? Senator PO Henryk Maciej Woźniak na specjalnej konferencji na gorzowskim dworcu zaproponował, by w przyszłości na trasę Gorzów-Myślibórz powróciły pociągi pasażerskie. Senator na tej trasie widzi także kolej w stylu retro, która mogłaby stać się atrakcją turystyczną. - Można by także przedłużyć połączenia do Chróścika, co umożliwiłoby dowóz koleją pracowników i towarów do firm w strefie ekonomicznej - tłumaczy Woźniak.
Marcin Wasilewski, pasjonat kolei i autor strony www.ostbahn.pl, uważa, że to pomysł spóźniony o kilka lat. - Większość torów rozkradli złomiarze. Wkrótce rozpocznie się też rozbiórka torów w Myśliborzu, bo przez dawne torowisko przejdzie obwodnica miasta - mówi Wasilewski. - Ekonomicznie ta linia także nie ma żadnego sensu. Prowadzi przez tereny leśne, słabo zaludnione. Turystyka? Jedyny ciekawy odcinek prowadzi do Chróścika, gdzie znajduje się wysypisko śmieci. Prawdziwa atrakcja - śmieje się.

Inicjatywa senatora może okazać się niewypałem także z innego względu. Jak ustaliła "Gazeta", w zielonogórskim oddziale Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad powstał projekt budowy drugiej nitki obwodnicy Gorzowa, który zakłada rozbiórkę torów na Wieprzycach (część linii do Myśliborza). - Braliśmy pod uwagę różne warianty. Nie wiedząc o planach reaktywacji linii kolejowej, wybraliśmy ten zakładający rozbiórkę torowiska i budowę na jego miejscu jednej z łącznic drogowych. Ten projekt jest już w centrali w Warszawie, gdzie czeka na akceptację. Jeżeli ją otrzyma, zmiany będą niemożliwe - mówi Anna Jakubowska, rzecznik oddziału GDDKiA w Zielonej Górze.

Przypomnijmy, że podczas budowy pierwszej nitki obwodnicy tory ocalały, bo drogę poprowadzono wiaduktem, co o kilka milionów podniosło koszt całej inwestycji. - Linia formalnie była tylko zawieszona, dlatego nie można było jej rozebrać - mówi Jakubowska.

Budowa drugiej nitki obwodnicy rozpocząć ma się w 2010 r., a zakończyć jeszcze przed Euro 2012. - Myślę, że jeszcze jest czas, by zmienić projekt - twierdzi senator Woźniak i zapowiada interwencję u ministra infrastruktury.
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------


Do Pyrzyc kolej na pewno wróci - a co do mysliborza to nie wiem...



Dodaj odpowiedź



  


Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych