Skocz do zawartości

Zaloguj przez Facebook Rejestracja

Najnowsze tematy

Wyświetl nową zawartość »


40 odpowiedzi w tym temacie

#21 ~MARKISCHFRIDLAND~

~MARKISCHFRIDLAND~
  • Goście

Napisano 24 luty 2009 - 21:14:47

Wszystko ok ale najwzaniejsze żeby samorząd lokalny się zainteresował. Podam Przykład - była możliwosc przedłużenia połączenia Szczecin - Kalisz do Mirosławca. ale lokalne władze mirosławca niewykazały żadnej inicjatywy, zero zainteresowania...Nie to nie. Dla tego ważne jest aby Połczyn pisał, wnioskował, nagłasniał itp itd. Wtedy szanse rosną bardzo. Pozdrawiam.

O faktach rozmów na temat połączenia Mirosławca przez Kalisz do Szczecina nikt z mieszkańców nikt nic nigdy nie słyszał nie było też nigdzie żadnej informacji na tablicy ogłoszeń przy gminie ani zadnej innej dopiero tu na forum dowiadujemy się o faktach to trochę dziwne że kaliszanie wiedzą wiecej niż my miejscowi dla nas brzmi to jak mit a przecież władze nie staną na wysokości zadania skoro sami mieszkańcy nie mogli wziąść udziału w spotkaniu czy jakich- kolwiek rozmowach przy udziale obydwóch zaintrresowanych stron ,nie od dziś wiadomo że aby coś wywalczyć musi odbyć sie ogólne spotkanie dostępne dla wszystkich możliwie zainteresowanych osób bo wiadomo że władza ta z w-wy czy miejscowa ma służbowe sam.i gdzie chce tam dotrze ....MMMMMMYYYY mieszkańcy wiemy jedno że -czynny udział może przynieśc wymierne korzyści... Co do zainteresowania taką fomą podróży to na pewno ma ona swoją rację bytu i w naszym miasteczku nawet w czasach gdy jeżdził u nas pociąg z Mirosławca o godz 16.08to wszyscy lub prawie wszyscy wybierali kolej,by po dotarciu do Kalisza .P.przesiąść się na pociąg do Stargardu o godz 16.50 to nie znaczy że nikt by nie pojechał nim dalej do Choszczna,powód był tylko jeden przez Stargard mozna było się szybciej dostać do Szczecina i to poc.osob niż przez Choszczno pośp,bo wszyscy wiemy jak ten pociąg o nr.22516 jechał na dalszym odcinku tej trasy...

#22 ~MARKISCHFRIDLAND~

~MARKISCHFRIDLAND~
  • Goście

Napisano 24 luty 2009 - 21:40:08

proszę władze wojewódzkie o przywrócenie ruchu kolejowego na trasie ŚWIDWIN- POŁCZYN ZDRÓJ
od stacji Smardzko.To jest już tylko 15km.

Urząd Marszałkowski dział inwestycje z funduszu EUROREGION POMERANIA TRASA TA jest przewidziana do reaktywacji na całej swej długośći aż do GRZMIACEJ.

#23 ~MARKISCHFRIDLAND~

~MARKISCHFRIDLAND~
  • Goście

Napisano 24 luty 2009 - 22:25:49

To niesamowite, jak kilka- kilkanaście lat temu likwidowano normalnie działające linie kolejowe, a teraz pompuje się ciężkie miliony złotych w ich odtworzenie. Co za marnotrawstwo pieniędzy. Zamiast utrzymywać linie w dobrym stanie pozwolono na ich dewastację.

A kto na to pozwolił ówczesny monopolista jak i ogólne przyzwolenie wszystkich osób funkcyjnych i to wszystko pod patronatem reorganizacji kolei która rozpocz sie ofic.2000r ale destrukcja miała miejsce dużo wcześniej.NP; na stacji w Mirosławcu ostatni pociąg odjechał 31.04.1996r o godz 11.07.Stacje zamknięto oficjalnie 31.12.1996r ale proces swiadomej destrukcji miał miejsce jeszcze przed oficjalnym jej zamknięciem wrzesień,pazdziernik 1996r.W tym to czasie przybyła ekipa od zabezpieczeń kolejowych drezyna wm 10 lub wm 15 z sekcji Złocieniec w celu zniszczenia wszystkiego co tylko możliwe aby w przyszłośći nie było co reaktywować,zniszczono wtedy przez wycięcie palnikiem acetylenowym wszystkie semafory jak i nastawnie do ich obsługi a takze dwa przejazdy z zaporami wraz z budka druznika na drodze do miejscowosci Orla ,jak i na drodze do Mirosławca-Gornego i dalej JW. A teraz sie pisze że to niby robota zbieraczy złomu na przykładzie Tuczna Krajeńskiego.Podobnie było w Drawnie i po 1999r Wierzchowie Pomorskim...komentarz jest chyba zbędny!!!!!!!!!

#24 ~KALISZANIN~

~KALISZANIN~
  • Goście

Napisano 27 luty 2009 - 08:05:30

Alez kolego - Gdy w Kaliszu 3 lata temu zdecydowano się na powrót kolei to władze Mirosławca były o tym poinformowane!!!Była opcja przedłużenia linii z Kalisza do Mirosławca. Ale wasze władze nie wykazały żadnego zainteresowania! A myślisz , że Kalisz ot tak sobie dostał połączenie? Nasze władze walczyły o nie, dreptano tam gdzie trzeba, że tak powiem zawracano dupę, przypominano i to dało efekty!!!
Pamiętam na forum mirosławieckim (które juz chyba nie istnieje) była prowadzona akcja - aby zebrać ludzi z obu gmin, aby gminy dały bezrobotnych - by odkrzaczyć , oczyśćić odcinek Mirosławiec - Kalisz Miasto. Byłby to pierwszy krok do przedłużenia połączenia.Ale nic z tego nie wyszło - zainteresowanie władz mirosławieckich żadne...Nie miał kto tym pokierować...
Mówisz , że to dziwne że ludzie w Kaliszu wiedzą więcej od Mirosławian - ja poprostu interesuję się koleją w naszym regionie wiec wiem co nieco. Aha co do Połączenia z Mirosławcem - w tym roku grupa zapaleńców z Drawna i Szczecina zabiera się za torowisko na linii Drawno - kalisz - doprowadzą do porządku i w okresie letnim będzie tam kursowała drezyna, dla zorganizowanych grup turystycznych przewidują różne atrakcje( knajpka na bocznicy w Drawnie w odrestaurowanym wagonie, paintball na żwirowni w Dębsku...itp) - to powinno ludzi z Mirosławca zaintersowac - zebrac się , porozmawiac z radnymi, panią burmistrz, zkontaktowac z władzami kalisza, moze uda się coś zrobic z torami pomiędzy naszymi miasteczkami...Od czegoś trzeba zacząć.

#25 ~MARKISCHFRIDLAND~

~MARKISCHFRIDLAND~
  • Goście

Napisano 27 luty 2009 - 15:07:53

Alez kolego - Gdy w Kaliszu 3 lata temu zdecydowano się na powrót kolei to władze Mirosławca były o tym poinformowane!!!Była opcja przedłużenia linii z Kalisza do Mirosławca. Ale wasze władze nie wykazały żadnego zainteresowania! A myślisz , że Kalisz ot tak sobie dostał połączenie? Nasze władze walczyły o nie, dreptano tam gdzie trzeba, że tak powiem zawracano dupę, przypominano i to dało efekty!!!
Pamiętam na forum mirosławieckim (które juz chyba nie istnieje) była prowadzona akcja - aby zebrać ludzi z obu gmin, aby gminy dały bezrobotnych - by odkrzaczyć , oczyśćić odcinek Mirosławiec - Kalisz Miasto. Byłby to pierwszy krok do przedłużenia połączenia.Ale nic z tego nie wyszło - zainteresowanie władz mirosławieckich żadne...Nie miał kto tym pokierować...
Mówisz , że to dziwne że ludzie w Kaliszu wiedzą więcej od Mirosławian - ja poprostu interesuję się koleją w naszym regionie wiec wiem co nieco. Aha co do Połączenia z Mirosławcem - w tym roku grupa zapaleńców z Drawna i Szczecina zabiera się za torowisko na linii Drawno - kalisz - doprowadzą do porządku i w okresie letnim będzie tam kursowała drezyna, dla zorganizowanych grup turystycznych przewidują różne atrakcje( knajpka na bocznicy w Drawnie w odrestaurowanym wagonie, paintball na żwirowni w Dębsku...itp) - to powinno ludzi z Mirosławca zaintersowac - zebrac się , porozmawiac z radnymi, panią burmistrz, zkontaktowac z władzami kalisza, moze uda się coś zrobic z torami pomiędzy naszymi miasteczkami...Od czegoś trzeba zacząć.

Witam. A macie zgodę od PLK SZCZECIN na przejęcie tego odcinka trasy... W piśmie które otrzymałem z Departamentu kolei odcinek lini 410 Wierzchowo P-Kalisz P figuruje w rozporządzeniu rady ministrów z dnia 20.03.2007 Dz.U.Nr 61,poz.412 jako linia o znaczeniu państwowym nie znaczy to jednak równoznacznie że będzie ona modernizowana ze środków budzetowych czy funduszy UE z powodu zbyt niskich dotacji budzetowych.Tak więc w tym przypadku trzeba zasięgnąć informacji czy jest możliwość nieodpłatnego przejęcia odcinka Kalisz M-to- Mirosławiec od PLK np; pod działalność drenzynową.Wiem że aby to było możliwe musi powstać stowarzyszenie takie jak np drenzyniarze pl bo w przeciwnym razie trzeba zarejestrować działalność gospodarczą i wypełniać wszystkie wynikajace z ustawy zobowiązania,no i jeszcze nalezy otrzymać zgode od PLK.Co do torów to prawdopodobnie od przystanku Biały zdrój północny do Kalisza są niekopąmpletne osobiście nie sprawdzałem.Od nas do Starej korytnicy jeszcze jesienia były kompletne.J jeszcze jedno jak można się z tobą skontaktować osobiście.Chciałbym poruszyć parę kwestii...Pozdrawiam.

Ps Lub proszę o kontakt z zapaleńcami z Szczecina -drawna najlepiej tel.

#26 ~KALISZANIN~

~KALISZANIN~
  • Goście

Napisano 03 marzec 2009 - 12:37:41

Dwóch zapaleńców planuje odnowienie linii kolejowej na trasie z Lęborka do Siemirowic. Chcą nią wozić turystów. Mają już zgodę Polskich Linii Kolejowych. Teraz budują drezynę.

Dla Roberta Kacprzaka wszystko zaczęło się w Warszawie.

Tam koledzy namówili go na przejażdżkę kolejką wąskotorową. Pojechał raz i go wciągnęło. Kiedy przeprowadził się do Lęborka i zaraz za granicą swojej posesji zobaczył nieużywane tory od razu pomyślał, żeby coś z tym zrobić.

- Chcemy ożywić nieczynną dziś linię kolejową na trasie w kierunku Maszewa. Będziemy nią jeździć drezynami, a w przyszłości jak się uda to i parowozem - zapowiada pan Robert.

Wraz z kolegą rozpoczął już oczyszczanie torów. Wyrywają chwasty, krzaki a bywa, że i nieduże drzewa. Dotarli już do Drętowa.

Najpierw jednak uzyskali zgodę Polskich Linii Kolejowych, właściciela torów do Maszewa. Panu Robertowi i jego koledze udało się też dogadać z szefostwem jednostki w Siemirowicach, do której należą tory za Maszewem.

- Dowódca pozwolił nam z nich korzystać. Mało tego wojsko swoją część już oczyściło z chwastów - mówi Robert Kacprzak. Miłośnicy kolei rozpoczęli budowę drezyny spalinowej. Po kawałku składają ja sami. Oś i silnik z malucha, koła od wagoników z fabryki soli.

- Chcemy żeby do maja była gotowa. Wtedy zamierzamy ruszyć w trasę - zapowiada pan Robert.

W planach jest jeszcze budowa drezyny ręcznej, w tych trochę dalszych zakup parowozu i wagoników. A jak dobrze pójdzie to i lokomotywy spalinowej.

- Chcemy wykorzystując to co zostało z torów stworzyć atrakcję turystyczną. Drezyny w zależności od zainteresowania będą mogły jeździć nawet codziennie - zapowiada pan Robert i dodaje: - Trasa jest bardzo malownicza, widoki są niesamowite. Po drodze znajdzie się kilka fajnych miejsc na piknik.

Na razie jednak pasjonaci kolei mają jeszcze sporo pracy przed sobą.
- Oprócz oczyszczenia linii kolejowej, musimy też uzupełnić blisko sto pięćdziesiąt metrów torów w okolicach Osowa Lęborskiego, które ktoś po prostu ukradł - mówi Robert Kacprzak i dodaje, że brakujące elementy udało się pozyskać od Polskich Linii Kolejowych. Ale to jeszcze nie wszystko: - Aby formalnościom stało się zadość musimy jeszcze zawiązać stowarzyszenie - mówi Kacprzak.

Przydaliby się także wolontariusze, bo jak na razie sami we dwóch odkrzaczają tory i jednocześnie budują drezynę. - To świetny pomysł, bardzo chętnie przejechałbym się taką drezyną - mówi Bartek, gimnazjalista z Lęborka.

Źródło: Głos Pomorza

#27 ~KALISZANIN~

~KALISZANIN~
  • Goście

Napisano 04 marzec 2009 - 14:13:59

Panie Markisch - miał się pan odezwac?

#28 ~MARKISCHFRIDLAND~

~MARKISCHFRIDLAND~
  • Goście

Napisano 04 marzec 2009 - 19:07:05

Panie Markisch - miał się pan odezwac?

Mam kłopoty z serwerem.Dlatego nie moge sie z toba skontaktować jeśli się mi uda to po 22 prześlę ci z sprzetu kumpla kontakt , a jeśli nie to dopiero jutro.Przepraszam .

#29 ~MARKISCHFRIDLAND~

~MARKISCHFRIDLAND~
  • Goście

Napisano 06 marzec 2009 - 16:53:58

Panie kaliszanin przesłalem panu namiary do kontaktu. A TU GŁUCHO WSZĘDZIE ...Bądżmy poważni...

#30 ~KALISZANIN~

~KALISZANIN~
  • Goście

Napisano 06 marzec 2009 - 20:48:16

To chyba ma pan dalej kłopoty z serwerem bo ja nie dostałem żadnego maila. Chociaz swojego podałem.Pozdrawiam.

#31 ~MARKISCHFRIDLAND~

~MARKISCHFRIDLAND~
  • Goście

Napisano 07 marzec 2009 - 20:58:21

To chyba ma pan dalej kłopoty z serwerem bo ja nie dostałem żadnego maila. Chociaz swojego podałem.Pozdrawiam.

Pisałem przecież że wyślę wiadomość od kolegi z namiarami do mnie A nie od siebie z powodu usterki.Od dzisiaj jest z komp.wszysko ok.Proszę sprawdzić jeszcze raz i czytać uważnie to co piszę.Pozdrawiam.

#32 ~KALISZANIN~

~KALISZANIN~
  • Goście

Napisano 07 marzec 2009 - 21:15:12

Nic nie doszło...

#33 ~KALISZANIN~

~KALISZANIN~
  • Goście

Napisano 08 marzec 2009 - 09:53:37

No i nadal nic nie ma...Chyba źle pan mail wpisał...Proszę podać swój to ja napiszę.

#34 ~MARKISCHFRIDLAND~

~MARKISCHFRIDLAND~
  • Goście

Napisano 10 marzec 2009 - 22:55:13

No i nadal nic nie ma...Chyba źle pan mail wpisał...Proszę podać swój to ja napiszę.

Ten adres jest albo nieaktualny bądż przepraszam trefny .Ja z kolegą pisaliśmy i ani on ani ja nie mo,zemy nic na niego wysłaćl Dlatego proponuję abyś podał inny -aktualny.Jeśli nie masz takiej możliwośći proponuję abyś zostawił kontakt do siebie u Sz. pana.PINDOR emeryta kol ,zamieszkałego koło przejazdu ,jeśli jesteś rzeczywiście miejscowy to nie powinno być problemu.Pozdrawiam.

#35 KALISZANIN

KALISZANIN

    Znajomy

  • Użytkownicy zarejestrowani
  • PipPip
  • 32 postów

Napisano 11 marzec 2009 - 07:29:10

Proszę napisać na kallies@gazeta.pl
Teraz powinno działać

Użytkownik KALISZANIN edytował ten post 11 marzec 2009 - 07:29:42


#36 KALISZANIN

KALISZANIN

    Znajomy

  • Użytkownicy zarejestrowani
  • PipPip
  • 32 postów

Napisano 18 luty 2010 - 09:56:04

Przetarg rozstrzygnięty, modernizacja ruszy gdzies w sierpniu.Dołączona grafika

#37 ~Gość~

~Gość~
  • Goście

Napisano 04 lipiec 2010 - 21:13:58

za to teraz można bardzo tanio podróżować dzięki Intercity, dużo promocji na wakacje :) zobaczcie na intercity.pl

#38 ~ada~

~ada~
  • Goście

Napisano 25 listopad 2010 - 17:23:07

http://www.money.pl/...f43dfa0c71b3c78

#39 KALISZANIN

KALISZANIN

    Znajomy

  • Użytkownicy zarejestrowani
  • PipPip
  • 32 postów

Napisano 25 luty 2011 - 12:37:10

Kilka fotek z modernizacji:
Dołączona grafika
Dołączona grafika
Dołączona grafika
Dołączona grafika
Dołączona grafika

#40 ~kirownik bez referenta~

~kirownik bez referenta~
  • Goście

Napisano 28 październik 2011 - 21:24:27

Powiem jako pracownik pkp od soboty był zjazd w Sopocie solidarności€chów będą zwolnienia na pkp na razie 8procent wiadomo dlaczego już jest zmiana umów o pracę.Ja radę sobie dam a co inni. :lol: :lol:



Dodaj odpowiedź



  


Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych